KOTOR II
Csabika 2006.06.28. 14:00
A jtk elksztse
Idvel sok minden szeretne lenni az ember, vadszpilta, forma 1-es versenyz, szmtgpes jtkfejleszt, de ezek legtbbje idvel elmlik. Egy valami azonban sosem vltozik meg: Jedi lovag mindenki szeretne lenni. Szerintem nincs olyan ember, akiket a Jedik mly filozfija, egyedi letvitele, az Er hasznlata, vagy a fnykard ne rintene akr csak egy kicsit is meg. Akrhogy is, George Lucas megalkotta ezt a fantasztikus univerzumot, a filmek megalkotsval letet vitt bele, s ezt mr csak tetzik a remek regnyek, valamint a szmtgpes jtkok. Sajnos volt egy idszak, melyet sokan a Lucasarts mlypontjaknt emlegetnek, amikor csak a popcorn Star Wars jtkokkal hozakodtak el, sorban egyms utn, mindennem profizmus s odafigyels mellzsvel. Hogy isteni sugallatra, vagy netaln csak pozcivltsok hatsra-e azt nem tudom, azonban pr ve ez a politika sikeresen megvltozott, s vlemnyem szerint a Lucasarts ismt a topon van. Mita rjttek, hogy nem mindent nekik kell csinlni, azta olyan frenetikus szmba men jtkok szlettek, mint a Jedi Knight kt j rsze, vagy a KOTOR, s olyan remekmnek grkez darabok llnak ppen a tervezasztalon, mint a Republic Commando, vagy Battlefront, melyek mr az elzetesek alapjn is egy remek jtk lehetsgt trjk fel elttnk.
A KOTOR teljesen kittt. 50 ra teljesen filmszer jtklmny nyjtott, egy olyan trtnettel, amirl csak szuperlatvuszokban tudok beszlni. Ez alatt az 50 ra alatt olyan kzel kerlt hozzm a vilg (melynek eddig is fanatikus rajongja voltam), a karakterem, a bajtrsaim, hogy mikor tudatosult bennem, hogy itt a vge, bizony igencsak szomor lettem, s attl a gondolattl mg szomorbb, hogy valsznleg egy j idn bell, vagy taln soha nem csppenhetek bele jra egy hasonl jtkba. Ezrt rt olyan j hrknt az, mikor megtudtam, hogy kszl, mr javban kszl a KOTOR 2, Sith Lords alcmmel, radsul egy v alatt tervezik befejezni. A fejleszt stdi kilte is vltozott az elz rszhez kpest, ezttal nem a Bioware kezben van a munka, hanem az RPG-s veternokbl ll Obsidian kapta a lehetsget, hogy megmutassa mit tud. Az interjk s nyilatkozatok alapjn btran mondhatom, hogy bizony a fik megbecslik a helyzetet, hatalmas tisztelettel nyilatkoztk, hogy mekkora szerencsnek tartjk, hogy a vilg legnpszerbb sci-fi krnyezetben kszthetnek jtkot, s hogy ezt mindenkppen ki fogjk hasznlni, s egy kivl produktumot szeretnnek lehelyezni az asztalra. Na de egy v alatt? –krdezhetntek, s krdeztem n is elszr. Azonban aggodalomra semmi ok. Az Obsidian megkapta a teljes KOTOR technolgit, a jtkmotort, a fejleszti krnyezetet, s minden segtsget a Bioware-tl. gy ht a jtk alapjban az els rsz grafikus motorjra pl, azonban kijavtjk annak hibit, s pont olyan mrtkben fogjk tovbbfejleszteni azt, hogy megfeleljen az elvrsoknak. Na mintha olyan nagyon fejlesztgetni kellene, hiszen a KOTOR-t egy csodlatos grafikval megldott jtkknt ismertem meg, s bizony mg ma sem vesztett semmit csillogsbl.
Az els rsz esemnyei ta 5 v telt el. gy nz ki, hogy a ksztk inkbb a stt befejezst rszestettk elnyben, ugyanis a fma szerint a kztrsasgi erk egyre inkbb szorulnak vissza a galaxis kzponti rsze fel, mg a Sithek tbb kls bolygt igznak le, s rohamosan gyaraptjk seregeiket, ezzel prhuzamosan pedig egyre tbb Jedi lovag veszti lett az tkzetekben. Az alaphelyzet teht igen stt, s ebbe csppennk bele mi is. Azt mr most leszgeztk a ksztk, hogy az elz karakternket nem vihetjk tovbb, s ezt el kell fogadni. Darth Revan nagyon tpos karakter lett, s egybknt is elg nehz lett volna vele egy eredeti trtnetet tovbb vinni. Azonban Revan feltnik, s fontos szerepet jtszik majd a trtnsekben. j karaktert kell teht generlnunk, azonban a trtnet ennek ellenre krlbell annak fggvnyben fog alakulni, ahogy az els rsz alatt cselekedtnk. A trtnet egy pontjn ugyanis egy kihallgatson kell majd rszt vennnk, ahol elmondhatjuk, hogy mit tudunk a Revan-nal kapcsolatos esemnyekrl. Szerintem ez egy remek megolds, az tletrt mindenkpp gratulci illeti a fejlesztket, remljk sikerl jl megvalstani. Az sszes els rszben megismert karakter jelen lesz valamilyen formban a folytatsban is, ha ms nem egy-egy mellk- vagy epizdszerepben fognak feltnni.
Termszetesen semmilyen pont nem maradhat vltozatlanul, gy az Ertrkkk sem. Tbb mint 30 j kpessget grnek a ksztk, kztk olyan fincsinek grkez kpessgekkel, mint a Confusion, amivel egyms ellen fordthatjuk ellensgeinket. Tovbbfejldik a fnykard pts – fejleszts lehetsge is. Ezttal sokkal rszletesebben alakthatjuk ki szablynkat, annak markolatt, megjelenst, s sokkal tbb ponton lesz fejleszthet, sokkal tbbfle kristllyal. Tbbfle Jedi „fajta” is helyet kap a jtkban. Alapbl a mr megszokott hromfle lehetsg kzl vlaszthatunk, azonban ha elrtnk egy bizonyos szintet, akkor tovbbi lehetsgek nylnak meg elttnk, s szakosodhatunk bizonyos irnyok fel. Lehetnk fleg Ert hasznl, s inkbb a bks politikra kpzett Jedik, vagy ppen Mace Windu mesterhez hasonl kardmester flk is.
Termszetesen cselekedeteink ezttal is kihatssal lesznek arra, hogy az Er stt vagy vilgos oldala fel mozdul-e karakternk, azonban ezttal az tmenet sokkal nagyobb lesz. Hiszen nem minden Sith-nek kell felttlenl gyilkolgpp vlnia, alakthatunk olyan Sith lovagot is, aki nyugodt, nem randalrozik, nem kelti fel a figyelmet, csak azt li meg, akit kell. A program mr ezeket is ersen figyelembe veszi s megklnbzteti.
|