KOTOR II
Csabika 2006.06.28. 14:00
A játék előkészítése
Idővel sok minden szeretne lenni az ember, vadászpilóta, forma 1-es versenyző, számítógépes játékfejlesztő, de ezek legtöbbje idővel elmúlik. Egy valami azonban sosem változik meg: Jedi lovag mindenki szeretne lenni. Szerintem nincs olyan ember, akiket a Jedik mély filozófiája, egyedi életvitele, az Erő használata, vagy a fénykard ne érintene akár csak egy kicsit is meg. Akárhogy is, George Lucas megalkotta ezt a fantasztikus univerzumot, a filmek megalkotásával életet vitt bele, és ezt már csak tetézik a remek regények, valamint a számítógépes játékok. Sajnos volt egy időszak, melyet sokan a Lucasarts mélypontjaként emlegetnek, amikor csak a popcorn Star Wars játékokkal hozakodtak elő, sorban egymás után, mindennemű profizmus és odafigyelés mellőzésével. Hogy isteni sugallatra, vagy netalán csak pozícióváltások hatására-e azt nem tudom, azonban pár éve ez a politika sikeresen megváltozott, és véleményem szerint a Lucasarts ismét a topon van. Mióta rájöttek, hogy nem mindent nekik kell csinálni, azóta olyan frenetikus számba menő játékok születtek, mint a Jedi Knight két új része, vagy a KOTOR, és olyan remekműnek ígérkező darabok állnak éppen a tervezőasztalon, mint a Republic Commando, vagy Battlefront, melyek már az előzetesek alapján is egy remek játék lehetőségét tárják fel előttünk.
A KOTOR teljesen kiütött. 50 óra teljesen filmszerű játékélmény nyújtott, egy olyan történettel, amiről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Ez alatt az 50 óra alatt olyan közel került hozzám a világ (melynek eddig is fanatikus rajongója voltam), a karakterem, a bajtársaim, hogy mikor tudatosult bennem, hogy itt a vége, bizony igencsak szomorú lettem, és attól a gondolattól még szomorúbb, hogy valószínűleg egy jó időn belül, vagy talán soha nem csöppenhetek bele újra egy hasonló játékba. Ezért ért olyan jó hírként az, mikor megtudtam, hogy készül, már javában készül a KOTOR 2, Sith Lords alcímmel, ráadásul egy év alatt tervezik befejezni. A fejlesztő stúdió kiléte is változott az előző részhez képest, ezúttal nem a Bioware kezében van a munka, hanem az RPG-s veteránokból álló Obsidian kapta a lehetőséget, hogy megmutassa mit tud. Az interjúk és nyilatkozatok alapján bátran mondhatom, hogy bizony a fiúk megbecsülik a helyzetet, hatalmas tisztelettel nyilatkozták, hogy mekkora szerencsének tartják, hogy a világ legnépszerűbb sci-fi környezetében készíthetnek játékot, és hogy ezt mindenképpen ki fogják használni, és egy kiváló produktumot szeretnének lehelyezni az asztalra. Na de egy év alatt? –kérdezhetnétek, és kérdeztem én is először. Azonban aggodalomra semmi ok. Az Obsidian megkapta a teljes KOTOR technológiát, a játékmotort, a fejlesztői környezetet, és minden segítséget a Bioware-től. Így hát a játék alapjában az első rész grafikus motorjára épül, azonban kijavítják annak hibáit, és pont olyan mértékben fogják továbbfejleszteni azt, hogy megfeleljen az elvárásoknak. Na mintha olyan nagyon fejlesztgetni kellene, hiszen a KOTOR-t egy csodálatos grafikával megáldott játékként ismertem meg, és bizony még ma sem veszített semmit csillogásából.
Az első rész eseményei óta 5 év telt el. Úgy néz ki, hogy a készítők inkább a sötét befejezést részesítették előnyben, ugyanis a fáma szerint a köztársasági erők egyre inkább szorulnak vissza a galaxis központi része felé, míg a Sithek több külső bolygót igáznak le, és rohamosan gyarapítjék seregeiket, ezzel párhuzamosan pedig egyre több Jedi lovag veszti életét az ütközetekben. Az alaphelyzet tehát igen sötét, és ebbe csöppenünk bele mi is. Azt már most leszögezték a készítők, hogy az előző karakterünket nem vihetjük tovább, és ezt el kell fogadni. Darth Revan nagyon tápos karakter lett, és egyébként is elég nehéz lett volna vele egy eredeti történetet tovább vinni. Azonban Revan feltűnik, és fontos szerepet játszik majd a történésekben. Új karaktert kell tehát generálnunk, azonban a történet ennek ellenére körülbelül annak függvényében fog alakulni, ahogy az első rész alatt cselekedtünk. A történet egy pontján ugyanis egy kihallgatáson kell majd részt vennünk, ahol elmondhatjuk, hogy mit tudunk a Revan-nal kapcsolatos eseményekről. Szerintem ez egy remek megoldás, az ötletért mindenképp gratuláció illeti a fejlesztőket, reméljük sikerül jól megvalósítani. Az összes első részben megismert karakter jelen lesz valamilyen formában a folytatásban is, ha más nem egy-egy mellék- vagy epizódszerepben fognak feltűnni.
Természetesen semmilyen pont nem maradhat változatlanul, így az Erőtrükkök sem. Több mint 30 új képességet ígérnek a készítők, köztük olyan fincsinek ígérkező képességekkel, mint a Confusion, amivel egymás ellen fordíthatjuk ellenségeinket. Továbbfejlődik a fénykard építés – fejlesztés lehetősége is. Ezúttal sokkal részletesebben alakíthatjuk ki szablyánkat, annak markolatát, megjelenését, és sokkal több ponton lesz fejleszthető, sokkal többféle kristállyal. Többféle Jedi „fajta” is helyet kap a játékban. Alapból a már megszokott háromféle lehetőség közül választhatunk, azonban ha elértünk egy bizonyos szintet, akkor további lehetőségek nyílnak meg előttünk, és szakosodhatunk bizonyos irányok felé. Lehetünk főleg Erőt használó, és inkább a békés politikára képzett Jedik, vagy éppen Mace Windu mesterhez hasonló kardmester félék is.
Természetesen cselekedeteink ezúttal is kihatással lesznek arra, hogy az Erő sötét vagy világos oldala felé mozdul-e karakterünk, azonban ezúttal az átmenet sokkal nagyobb lesz. Hiszen nem minden Sith-nek kell feltétlenül gyilkológéppé válnia, alakíthatunk olyan Sith lovagot is, aki nyugodt, nem randalírozik, nem kelti fel a figyelmet, csak azt öli meg, akit kell. A program már ezeket is erősen figyelembe veszi és megkülönbözteti.
|